Background Image

Talere

Med Radiodays 2017 bestræber vi os på at give radiofolk fra både landets public service kanaler og kommercielle kanaler så meget inspiration med hjem fra ind- og udland, at det kan høres i æteren længe efter.

I musikchefernes værksted

Mathias Buch Jensen og Flemming Beck

Hvad ligger der bag musikvalget på nogle af de mest lyttede radiokanaler

Read More

Audio Live

Søren Holst, Facebook

– altså muligheden for at sende podcast, radio eller oplæsninger ud til brugerne i realtid. Facebook kalder det selv: Muligheden for at fortælle historier på alternative måder.

Read More

Big data: Facebook kan give dig viden om dine lyttere

Ask E. Løvschall-Jensen

Hvordan kan du bruge data fra Facebook til at forbedre din lytter forståelse?

Read More

Virtual Radio: hvordan gør du?

Ane Skak

Oplev den følelsesmæssige, overbevisende magt virtual reality har i kombination med stor lyd. Og få indblik i hvordan du selv kan producere det.

Read More

Radio på video

Jonas Delfs

P3’s erfaringer med visuel radio. P3 bruger især video fra studiet på sociale medier og streamer desuden deres programmer live.

Read More

Hot or not – en session om radiotrends

Peter Niegel

Peter Niegel vil udpege de nyeste og mest signifikante tendenser på den internationale radio horisont.

Read More

Mød cheferne

Jim Receveur (Bauer Media), Jørgen Ramskov (Radio24Syv), Gustav Lützhøft (DR) og Ole Søndergaard (Radio ABC)

åbner i denne interaktive session for deres visioner og drømme for det kommende radioår.

Read More

Radio bygger brands

Mark Barber

Få en række praktiske, konkrete tips til hvad der virker og ikke virker indenfor radioannoncering.

Read More

Tættere på din kilde

Anne Wivel

Lær af dokumentaristen: Hvordan kommer du tættere på din kilde

Read More

Radioreklamer, der virker

Bo Bomuld

Bo Bomuld har lyttet radioreklamer for Radiodays. I denne session præsenterer han det bedste håndværk fra hele verden – og herhjemme – hørt gennem hans ører.

Read More

Trible session om interview!

Iben Maria Zeuthen, Anders Agger & Mette Vibe Utzon

Har du som radiovært ofte gæster i studiet, så er denne session en mulighed for at hente inspiration og blive en bedre interviewer. 

Read More

Tillidsbingo eller total kontrol?

Anders Breinholt og Anders Lund Madsen

Som de Sorte spejdere skabte de en af de største radiosucceser på P3 og nu er de tilbage på radio med egen podcast – sponseret af Blockbuster

Read More

Pengene i podcast

Rune Born Schwartz & Le Gammeltoft

Hvor stort er det kommercielle potentiale? Hvordan skabes værdifulde forbindelser mellem brands, brugere og podcastere?

Read More

Workshop: Bliv en bedre radiovært

Tina Hjortshøj Bilsbo

3 timer om flow, forståelse og formidling.

Read More

Den Grå Side

Søren Rasted

Musikeren Søren Rasted er braget igennem podcast himlen med “Den Grå Side”.

Read More

Passion, begejstring og musikformidling

Kasper Holten

Kan man trænge igennem lydmuren i det offentlige rum med klassisk musik?

Read More

Når avisen laver podcast

Kristine Hellesland

Den norske avis VG har kæmpe succes digitalt og har igennem de sidste år også gjort sig gode erfaringer med brug af lyd og podcast.

Read More

Chrash course i YouTube!

Thomas Erik Fuglsang-Madsen

Hvordan kan man så gøre sig nogle forhåbninger om, at ens videoer på platformen skiller sig ud og er relevante?

Read More

Mediepolitisk debat

Efteråret 2017 er en begivenhedsrig tid i radiobranchen – også politisk. Forhandlingerne om et kommende medieforlig intensiveres. National radio overgår til DAB+ 1. oktober.

Read More

Radiodays – få efterkritik

Trænger du til sparring på dine ting? Og trænger du til sparring på en uventet og nuanceret måde? Så send et indslag/interviewbid ind til Radiodays coachingpanel som består af erfarne journalister fra helt forskellige medier.

Read More

Festival-redaktør: Ole Mølgaard

Ole Mølgaard er selvstændig, og rådgiver for kultur- og medievirksomheder. Han har arbejdet for både kommerciel radio og Public Serivce radio i alle de skandinaviske lande.

Read More