Oplev

Med Radiodays 2017 bestræber vi os på at give radiofolk fra både landets public service kanaler og kommercielle kanaler så meget inspiration med hjem fra ind- og udland, at det kan høres i æteren længe efter.

Ud af studiet og tættere på lytterne

Hasse Wessman og Lovisa Vasell, Sveriges Radio

SR har sammen med leverandører udviket en ny broadcastteknik, der gør det muligt at have alle sendinger fra gaden. Hør hvordan det bruges til at komme tættere på lytterne.

Opsang til den politiske journalistik

Jens Rohde

Går vi kritisk nok til landets byrådsmedlemmer, eller frygter journalisterne, at de kommer i bad standing ved ikke at dele sol og vind lige? Jens Rohde stiller op til debat.

Få success med dine innovationsprojekter

Simon Gooch, Sveriges Radio

Hvordan udvælger og udvikler SR de gode ideer?  Og hvordan indretter man organisationen så den har størst mulig innovations kraft? Hør erfaringerne fra SR og Bauer i Sverige.

30 idéer på 30 min.

Gå ikke glip af denne turbo session hvor nogle af den europæiske radioverdens bedste hjerner i lyntempo præsenterer 30 ideer på 30 minutter. Husk note pad, og sæt dig på første række!

myRock: Fællesskabsradio

Jesper Binzer & Steen Skovgaard

Jesper Binzer, DAD og redaktør Steen Skovgaard er lykkedes med at gøre myRock til et stærkt fællesskab for den tungere del af rockmusikken. Hør om erfaringerne.

Tør Danmark følge Norge?

Kenneth Andreasen P4 gruppen og Marius Lillelien NRK

Norge er i gang med en fuld digitalisering og slukning af FM signalet. Det betyder flere kanaler til lytterne og bedre muligheder.  Hør erfaringerne fra både de kommercielle og public service.

Når avisen laver podcast

Kristine Hellesland

Den norske avis VG har kæmpe succes digitalt og har igennem de sidste år også gjort sig gode erfaringer med brug af lyd og podcast. Hør om erfaringerne.

Radio bygger brands

Mark Barber

Mark Barber gennemgår den nyeste viden om hvordan radioannoncering hjælper brands og give en række praktiske, konkrete tips til hvad der virker og ikke virker.

Radioreklamer, der virker

Bo Bomuld

Bo Bomuld har lyttet radioreklamer for Radiodays. Han præsenterer det bedste håndværk fra hele verden – og herhjemme – hørt gennem hans ører.

Virtual Radio: hvordan gør du?

Ane Skak

Oplev den følelsesmæssige, overbevisende magt virtual reality har i kombination med stor lyd. Og få indblik i hvordan du selv kan producere det.

Big data: Facebook kan give dig viden om dine lyttere

Ask E. Løvschall-Jensen

Hvordan kan du bruge data fra Facebook til at forbedre din viden om lytterne?

Facebook Audio Live

Søren Holst, Facebook

Client Partner hos Facebook, Søren Holst, fortæller om de foreløbige erfaringer med Live Audio. Hvordan har brugerne taget imod livelyd, hvilke transmissioner er populære, og hvad er den mest kreative brug.

Pengene i podcast

Rune Born Schwartz & Le Gammeltoft

Hvor stort er det kommercielle potentiale? Hvordan skabes værdifulde forbindelser mellem brands, brugere og podcastere?

Workshop: Bliv en bedre radiovært

Tina Hjortshøj Bilsbo

3 timer om flow, forståelse og formidling.

Trible session om interview!

Iben Maria Zeuthen, Anders Agger & Mette Vibe Utzon

Har du som radiovært ofte gæster i studiet, så er her en mulighed for at hente inspiration og blive en bedre interviewer.

Den Grå Side

Søren Rasted

Musikeren Søren Rasted er braget igennem podcast himlen med “Den Grå Side”. Hør historien.

Passion, begejstring og musikformidling

Kasper Holten

Hvordan man kan bruge passion og personlig energi til at formidle et umiddelbart svært stofområde?

I musikchefernes værksted

Mathias Buch Jensen og Flemming Beck

Hvad ligger der bag musikvalget på nogle af de mest lyttede radiokanaler? I denne session nørder vi musik og kommer med i musikchefernes værksted.

Mediepolitisk debat

Kulturminister Mette Bock (LA), Mogens Jensen (S), Morten Marinus (DF), Britt Bager (V), Rasmus Nordquist (Å) og Naser Khadar (C)

DEBAT: Efteråret 2017 er en begivenhedsrig tid i radiobranchen – også politisk. Forhandlingerne om et kommende medieforlig intensiveres. National radio overgår til DAB+ 1. oktober.

Tillidsbingo eller total kontrol?

Anders Breinholt og Anders Lund Madsen

Som de Sorte spejdere skabte de en af de største radiosucceser på P3 og nu er de tilbage på radio med egen podcast. Hør Anders Breinholt og Anders Lund Madsen fortælle om deres samarbejde.

Efterkritik du aldrig glemmer

Lars Daneskov DR, Thomas Buch-Andersen DR, Rune Born Schwartz Bauer Media og Iben Maria Zeuthen Radio24Syv

Trænger du til sparring på dine ting? Kom med et klip, et interview eller en stump af en udsendelse og få efterkritik og sparing af Radiodays’ coachingpanel.

Chrash course i YouTube!

Thomas Erik Fuglsang-Madsen

Hvordan kan radio og YouTube spille sammen og hvordan sikrer man at ens videoer på platformen skiller sig ud og er relevante?

Hot or not – en session om radiotrends

Peter Niegel

Peter vil udpege de nyeste og mest signifikante tendenser på den internationale radio horisont.

Mød cheferne

Jim Receveur (Bauer Media), Jørgen Ramskov (Radio24Syv), Gustav Lützhøft (DR) og Ole Søndergaard (Radio ABC)

Radiodirektørerne åbner i denne interaktive session for deres visioner og drømme for det kommende radioår.

Radio på video

Jonas Delfs, Redaktionsleder og digital redaktør DR

Flere og flere installerer radiostationer kameraer i deres studier, så lytterne kan kigge med. Hvordan gøres radioindholdet relevant på sociale medier?

Tættere på din kilde

Anne Wivel

Lær af dokumentaristen: Hvordan kommer du tættere på din kilde

Lytternes rå reaktion

Carsten Worsøe, RadioAnalyzer

Få den nyeste viden om, hvordan moderne radio skal agere – med både gode og dårlige eksempler. Baseret på rigtige lytteres rå reaktioner.

Relevant ung radio

Signe Frederikke Pedersen DR P3 og Wingman Media, Sara Bovin DR P3 og Josephine Kuhn, Fries Before Guys

Signe, Sara og Josephine deler viden om, hvordan man vælger emner og form, så radio bliver relevant for unge.

Hvad er meningen med dit radiobrand?

Nanna Bernth, programchef Bauer Media

Hvordan skabes en brand-platform, der sikrer kanal og programmers særpræg, styrker lytternes loyalitet og øger motivationen?

De sammensætter programmet

Radiodays er tilrettelagt af en programgruppe, med deltagere fra alle dele af den danske radiobranche: taleradio, musikradio, kommercielle stationer, public service kanalerne og små uafhængige podcastere.