Rune Born Schwartz & Le Gammeltoft

Pengene i podcast

Hvor stort er det kommercielle potentiale? Hvordan skabes værdifulde forbindelser mellem brands, brugere og podcastere?

Sælger du radiospot version 2.0 eller en lille bid af dit personlige brand til sponsor? Er podcast bedst som rå eksponering eller influencer marketing eller noget helt tredje? Hvor stor er værdien af 100.000 downloads, 500 abonnenter eller en optræden på en messe for kunden?

I denne dobbelt session med Rune Born Schwartz fra Bauer Media og Le Gammeltoft fra Hearbeats, får du en økonomisk status på de største podcastmarkeder uden for Danmark, et kig ind i maskinrummet på kommerciel podcast i Danmark og et bud på hvordan podcastere og marked kan få mest muligt ud af deres indbyrdes forhold i fremtiden.

Som innovationschef for Bauer Media har Rune Born Schwartz stået i spidsen for Bauer Medias udvikling af podcast som kommercielt produkt i løbet af det sidste år, og kommer med sit bud på hvordan du kan tjene penge på din podcast. Rune er tidligere redaktør i DR og programchef for blandt andet Radio 100 og NOVA

Med et stærkt værdibåret afsæt har Le Gammeltoft formået at skabe et kommerciel medie Heartbeat, hvor podcast og radio spiller en central rolle. Igennem de sidste 10 år har hun arbejdet i musikbranchen som DJ, radiovært og ejer af pladeselskabet Sound of Copenhagen. I 2014 startede hun sin netradioen Heartbeats.dk, som i dag er vokset til et mediehus, der formidler musik-, kultur-, livsstils- og erhvervsstof på tværs af video, tekst og lyd. Og her i marts slår hun dørene op for Danmarks første radiostudie i øjenhøjde i et butikslokale i Kødbyen.