Chefernes hule – pitch din ide

Thomas Buch Andersen – Kanalchef på P1
Rasmus Bjerre – Udviklingschef for Podcast24syv
Steffen Raastrup – Kanalredaktør på P3
Le Gammeltoft – DJ, radiovært, iværksætter & podcastansvarlig hos Heartbeats
Rune Born Schwartz – Innovationschef og podcastansvarlig hos BAUER MEDIA

Kom til livepitching og mærk tænderne fra radiobranchens løver.
Udvalgte podcastchefer fra den danske radiobranche stiller op til ’Chefernes hule’, hvor udvalgte idéfolk får chancen for at pitche deres bedste podcastidé live på scenen til selveste købmændene, mære dem på tænderne og få dem til at slås om idéerne. Måske rammer idéerne helt forbi eller måske bliver de købt? Kom og bliv underholdt, inspireret af de modige pitcher og ikke mindst klart og tydeligt klog på, hvad podcastbranchens smagsdommere kan li’ og hvad de ikke synes smager.

Deltagerne er:
Thomas Buch Andersen – Kanalchef på P1
Rasmus Bjerre – Udviklingschef for Podcast24syv
Steffen Raastrup – Kanalredaktør på P3
Le Gammeltoft – DJ, radiovært, iværksætter & podcastansvarlig hos Heartbeats
Rune Born Schwartz – Innovationschef og podcastansvarlig hos BAUER MEDIA

Workshop: Gratis heldags præmis- og pitchworkshop
• Er din idé stærk nok til at du tør kaste dig selv for løverne?

For at finde de stærkeste idéer til at kaste i hulen og gøre pitcherne klar til kampen, tilbyder vi en gratis heldags præmis- og pitchworkshop, der vil finde sted mandag den 24. september ved P3s kreative redaktionsleder og udviklingsekspert Claus Schrøder Nielsen til 8 udvalgte idéer. Det betyder, at hvis du har en skarp god podcastidé, mod til at pitche den live på scenen og også gerne vil udnyttet muligheden for både at blive endnu bedre præmismager og pitcher og potentielt sælge din idé, så er den ultimative chance her.

Du skal blot sende et velbeskrevet konceptskriv på din podcastidé til CSNI@dr.dk, inden mandag d. 24. september 2018 kl. 12.00.

Krav til konceptet er, at du heri beskriver podcastens præmis, dvs.:
– Anledning: hvilken virkelighed lige nu tager podcasten udgangspunkt I? (max. 2 linjer)Den gode anledning kendetegnes især ved eksempelvis dokumenteret fakta, tendenser eller særlig adgang.

– Vinkel: hvilket spørgsmål/påstand stiller du til din anledning? (max. 2 linjer)Vinklingen kendetegnes typisk ved en holdning/påstand(man kan være uenig i), et åbent spørgsmål eller en vilje(jeg vil undersøge/vise). Vinklingen må gerne være provokerende.

– Handling: konkret beskrivelse af, hvad podcasten gør. Hvad sker for hvem? Hvad er på spil for hvem? (max. 2 linjer)
Handlingen viser hvordan fortællingens form og dramaturgi forløser sammenhængen mellem anledning og vinkel.

Hvis du har lavet en dummy, så medsend også gerne den, men det er ikke et krav.
Herefter bliver de af Claus Schrøder vurderer 8 idéer med størst potentiale udvalgt.