Pengene i podcast

Peter Brüchmann

Mediano er en af de mest bemærkelsesværdige mediehistorier de seneste år. Bygget på et budget på 0 kroner, lånt udstyr og en flok fyrede, forkastede eller gratis medarbejdere blev Mediano skabt på en vision om at lave det dybest tænkelige nicheindhold til så mange som muligt. De begyndte med fodbold, som de kalder ‘verdens største niche’ og har nu 4-5 mio. downloads fra mere end 10 forskellige podcasts – også udenfor sportens verden.

Medstifter og chefredaktør Peter Brüchmann, der har været chefredaktør på BT og været digital chef på TV 2 fortæller om, hvad den ‘gamle medieverden’ – som han kalder den – ikke kan og hvad Mediano kan. Det kan godt blive lidt provokerende. Mediano er ikke bare bygget for at tjene penge og blive solgt for en formue, men er også bygget som et wake-up call til den gamle medieverden og et budskab om, at der er rigtigt mange mediebrugere derude, der trænger til at blive taget alvorligt.