TALERE
Cilla Benkö
Sveriges Radio

Ledarskap, ändrat mindset för digital förflyttning

Jeremy Stone
BBC Radio

Radio Social

Naja Nielsen
BBC News

Talk: Dangerous: How media feed fear in society?

Will Drysdale
BBC Radio 4

Speech radio: What’s working now?

Lone Skovgaard
Stemmetræner

Stemme- og taleworkshop: Power på stemmen – tal fængende i timevis uden at anstrenge dig

Lucy Barrett
Radiocentre’s Client Director

Recession Busting Radio

Ole Jørgen Tovmark
Radioplayer

MereRadio – dansk radio på et sted

Peter Niegel
DR

Podcast: Trends og tendenser

Peter Niegel
DR

Flowradio: trends og tendenser

Adrian Goldberg
BBC 5 Live

Investigative Radio Live

Christina Moshøj
Danske Medier

Få styr på reglerne om skjult reklame og sponsorering

Clare Mcginn
BBC

The rise of the podcast offers creative opportunities

Line Vaaben
Journalist, Information

Fortællende formater er fremtiden – Minimasterclass x 3

Signe Mansdotter
DR

Fortæl med lyd

Claus Schrødder
DR

Workshop: Idéudvikling

Curlingklubben
DR

Curlingklubben

Den Korte Radioavis
Radio24Syv

Klar, parat, skarp!

Peter Stewart
The Smart Speakers.com

Your Smart Speaker Strategy: how broadcasters are using new voice tech to expand their brand

Torben Brandt
DR

MOMENTINTERVIEWET – RADIOFORTÆLLINGENS DNA

Susanne Ziba Asmussen + Thomas Klinkby

Eks’er for evigt

Nick Quah
Founder, Hot Pod Media

Podcast is booming – what can we learn from US

Tracy Johnson
Founder and CEO

How do you avoid that the listener tune out?

Iben Maria Zeuthen, Rune Born Schwartz, Tine Marie Borresøe, Thomas Buch Andersen

Få efterkritik – Vi stiller skarpt på det du laver

Nanna Bernth og Tine Maria Borresøe
Bauer Media and DR

Genfødsel af P3 og Radio 100

Ledarskap, ändrat mindset för digital förflyttning

För de flesta medieföretag är digitalisering en spelväxlare: med nya konkurrenter, ny teknik och framför allt förändrat beteende bland användarna. Det är en stor utmaning för mediaselskapets ledare, som å ena sidan måste säkerställa den dagliga verksamheten, hålla budgetarna och inkomsterna - och å andra sidan måste driva in och utnyttja de nya möjligheterna och se till att medieföretaget också är relevant för användarna i framtiden.

Cilla Benko är generaldirektör för svensk radio. År 2017 valdes hon årets chef i Sverige och i denna session delar Cilla lednings- och organisationsperspektivet om digitalisering

Radio SoMe

SoMe offers great opportunities to move closer to the listeners. And to get listeners involved and contribute to programs and content. Jem Stone is head of head of social media for @bbc Radio and @bbcsounds and at Radiodays Denmark will tell how the BBC uses SoMe together with the radio channels. What works and what doesn't work.

Beskrivelse af sessionen kommer snart.

Speech radio: What’s working now?

How is BBC Radio 4, the UK’s largest speech radio network, trying to reach new audiences in a competitive digital world? Will Drysdale, Senior Content Producer in the Digital team, helps lead a team dedicated to commissioning and championing intelligent speech, journalism, comedy and drama. In this presentation, he will discuss some recent successes including Intrigue: The Ratline, Beyond Today, Fortunately and Forest 404.

Stemme- og taleworkshop: Power på stemmen - tal fængende i timevis uden at anstrenge dig

I workshoppen lærer du teknikken til at støtte din stemme, dvs. sende stemmen af sted med power fra mellemgulvet, ribbensmusklerne og maven, så du kan tale nærværende og engagerende
time efter time uden at blive træt eller hæs.

Du får trænet rytmen i talestrømmen, så du taler med overskud. Desuden giver rytmen en sikkerhed og en puls i din stemmeføring, der gør det nemt for lytterne at følge med i, hvad der bliver sagt, og huske det. Og huske din stemme.
Med teknikker fra kampsport bliver du trænet i en specifik kropsholdning, og i hvordan du skal gå og stå. Kort sagt bliver du med teknikkerne i workshoppen rustet til at tale med gejst til enhver tid og virke inspirerende på lytterne uden at anstrenge dig. Teknikkerne er lette at håndtere, effektive og holder hele livet.

Om Lone B. Skovgaard
Siden (1998) har det været Lone B. Skovgaards passion at træne andre til at få frigjort og styrket deres stemme og tale. I sin virksomhed Stemmeteknik har Lone B. Skovgaard blandt andre stemme- og taletrænet ledere i dansk erhvervsliv, politikere, erhvervspsykologer, undervisere, advokater, præster, konsulenter, reklamespeakere, radiospeakere, forfattere, fortællere, skuespillere, sygeplejersker og sportstrænere."

Recession Busting Radio

When the advertising world is obsessed with shiny new technology and its lure of ultimate targeting efficiency, it's never easy selling radio ads. In this session Lucy Barrett, Radiocentre’s Client Director will show you how to make a strong case for radio when times are expected to be tough - supported by historical analysis, hard facts, and experience. Public perception may have changed, but radio still accounts for most of all the audio listening, despite its fast growth, podcasts still only account for a small amount of total audio listening. As for strategies that can help stations attract revenue, life is currently tough. This is mainly because advertising agencies do not think highly of radio. But when it comes to overall return on investment, radio is almost as good as TV. But you need to messeaure and show your clients how radio works.

MereRadio - dansk radio på et sted

Radiolytterne skal have bedre mulighed for at lytte til danske radiokanaler på nettet og derfor går Bauer Media, Danske Medier og DR sammen om en ny platform og app, der samler kommercielle kanaler og public service-kanaler ét sted. Tiltaget hedder Mereradio, og det bygger på et internationalt samarbejde om platformen Radioplayer, der udspringer fra BBC i Storbritannien og med Danmark har ti lande ombord. Mereradio, som altså er navnet på den danske platform, fungerer som den fælles indgang til danske radiokanaler på nettet, hvor lytterne kan finde podcasts og liveradio – uden at have en DAB- eller FM-radio ved hånden.

Mereradio bliver laneret på Radiodays Danmark. Mød country manager Ole Jørgen Tovmark og Lawrence Galkoff, General Manager, Radioplayer Worldwide Ltd."

Podcast: Trends og tendenser

I denne session sætter Peter Niegel fokus på 10 vigtige tendenser fra podcastforbruget. Peter har været medieforsker I DR siden 2000 og er i dag blandt de ledende audio forskere I Europa. Han har præsenteret sin forskning og indsigter på nationale og internationale konferencer indenfor en lang række audio relaterede emner.

Flowradio: trends og tendenser

Tradition tro tegner Peter Niegel fra DRs medieforskning de store linjer: hvad er op og ned i udviklingen af forbruget af radiomediet. Hvordan går det med taleradio? Er der plads til en ny kulturkanal? Hvordan fordeler lytningen sig rund i Danmark? Kom og lyt med hvis du vil være opdateret på de store linjer og de skæve og overraskende tendenser.

Investigative radio live

Adrian Goldberg is an experienced TV and radio presenter who. has worked on top rated shows like Watchdog on BBC1.

He also presents the UK's only live investigative radio programme, 5 Live Investigates - an hour long Sunday morning show on BBC Radio 5 Live.

In this session, he'll talk about the challenges and benefits of having guests who may well go "off script" and make dangerous and defamatory comments.

He'll also role play a live interview - based on an actual programme - which will take the audience through the processor live decision making.

There will be a chance to quiz Adrian in a Q&A session

Få styr på reglerne om skjult reklame og sponsorering

Hvad gælder – hvilke krav skal sponsorerede programmer overholde, og hvornår er der tale om skjult reklame. Bliv klogere på de juridiske rammer, når jurist Christina Mary Moshøj, gennemgår reglerne samt belyser, hvad Radio- og TV-nævnet lægger vægt på i deres reklameafgørelser.

The rise of the podcast offers creative opportunities

BBC Radio's production centre in Bristol prides itself on being a little bit of everything - maverick, smart, relevant, surprising, inventive - but keeping true to our values around collaborative working, respecting all, pushing the creative barriers, delivering value for money, being truthful and fair in our programmes and remembering that listeners are at the heart of everything we make. Clare McGinn is the Head of

Content in Bristol and her team produce everything from food and farming programmes to science fiction dramas to investigative feature documentaries to arts and natural history output for UK and global audiences. Clare was a programme maker and journalist before becoming an editor: “This is the most exciting time in the industry for years - the rise and rise of the podcast offers creative opportunities and challenges - which we are trying to meet in different ways”. Clare's team make the BBC Earth Podcast; Blue Planet 2 podcast; You're Doing It Wrong with

Adam Buxton and the award winning music series Soul Music for the BBC and in April launched Forests 404 a three stranded multipart science fiction drama.

Diversification and embracing new ways of thinking about and working in radio are what the Bristol team are all about.

Beskrivelse af sessionen kommer snart.

Fortæl med lyd

I denne masterclass vil Signe Mansdotter fortælle og vise hvordan hun arbejder som producerende lyddesigner. Du vil få et kig ind i arbejdsrummet, få konkrete fifs til at tænke i lyd og få åbnet ørerne op for de auditive virkemidler.

Signe Mansdotter arbejder med musikalske og lydelige forløsninger af dokumentarer og fortællinger gennem klip, lyddesign, manuskriptarbejde, dramaturgi og montage. Hun er uddannet sanger og komponist fra Rytmisk Musikkonservatorium, arbejder som selvstændig lyddesigner og står blandt andet bag podcastserierne Dronekrigeren, Det Perfekte Offer, Skud i Sneen og Kongens Fald

Workshop: Idéudvikling

Der er uendeligt mange måder at idéudvikle på, men medmindre du udvikler bevidst og fokuseret vil dine oplagte genialiteter som oftest fortabe sig et sted i bunker af ellers farverige post-its. På denne 55 minutters workshop vil Claus Schrøder Nielsen, Kreativ Redaktionsleder på DR Ung P3, gennemgå nogle af de værktøjer, der mest effektivt og inspirerende kan være med til at fokusere din idéudvikling og derved forløse små som store ideer. Du vil gå fra workshoppen både med et overblik og en række konkrete redskaber til på bedst mulig vis at forme dine kommende ideer til direkte realisering eller pitch.

CURLINGKLUBBEN

Hvordan laver man vedkommende og relevant radio, der vinder genklang hos en ung målgruppe, der ellers er notorisk flygtig? Curlingklubben har allerede fra første færd haft deres helt egen tilgang til, hvordan man hver dag på P3 skaber unikt indhold, om alt det, man som ung egentlig ikke tænker over, at man rent faktisk tænker over. Denne session giver dig et helt uformelt og inspirerende blik ind i nogle af de bærende overvejelser, der ligger bag det succesrige format.

Klar, parat, skarp!

Den Korte Radioavis giver dig så korte og skarpe nyheder som overhovedet muligt, alt sammen under sloganet “klar, parat, skarp!”. Programmet beværtes af seniorkorrespondent Kirsten Birgit Schiøtz Kretz Hørsholm, og med sig i studiet har hun nyhedsredaktøren Rasmus Bruun.

Programmet har år efter år hevet prisen for årets bedste satire hjem fra Prix Radio, men hvad har mændene bag programmet selv at sige til succesen? Og hvad er den hemmelige opskrift på den radiokage, som Frederik Cilius og Rasmus Bruun sammen har bagt?

Gode spørgsmål, som du nok ikke får svar på... Men kom da alligevel. Det bliver IM-PO-NERENDE!

Your Smart Speaker Strategy: how broadcasters are using new voice tech to expand their brand.

Voice technologies are hot right now. Your listeners are increasingly using voice-driven services on smartphones and smart speakers, and that’s changing the way content is sought out and consumed. This escalating trend has clear implications for broadcasters: to create new connections with their audiences, particularly younger consumers, and a potential way to develop new revenue opportunities. This up-to-the-minute presentation will discuss how the voice-device market is evolving and how media companies around the world are strategizing the new challenges and opportunities they face.

PETER STEWART has been broadcasting for thirty years in the UK, both in radio and TV, and for commercial and BBC stations. He’s written seven published books on presentation and production skills, has spoken at events in London, New York and Prague, and trained staff from international opera houses to Oxfam field-workers. In 2019, Peter was an advisor for the Reuters Institute / Oxford University The Future of Voice and the Implications for News report, and subsequently spoke about Voice at the NewsRewired conference at Reuters in London. As well as hosting a podcast discussing developments on the Voice platform, Peter has several daily Flash Briefings on Amazon Alexa devices: a regional events’ guide (which is the second highest-rated Skill in the UK), another discussing case studies on how Voice tech is being used, and a third which is a step-by-step guide on how to produce a Flash Briefing.

Momentinterviewet – radiofortællingens

Det lyder så enkelt og flyder så nemt, når vi hører en god radiofortælling som bygger helt eller delvis på erindringer. Fortælleren fører os fra scene til scene. Der sker ting og sager og vi lever med og ser billederne for os og føler med hovedpersonen, som var det en film eller en roman. Hemmeligheden bag denne stærke oplevelse er momentinterviewet, radiofortællingens DNA.

I denne session oplever du momentinterviewet i praksis, live, sammen med en garvet interviewer, som har været med siden DRs gyldne dage med radiomontage og op til nu, som redaktør på P1s Radiofortællinger.
En lektion i at lægge journalistens vaner til side og i stedet blive fødselshjælper, instruktør, psykolog……og så er der dét dér med kropssproget….

Torben Brandt, dokumentar- og drama-radioproducent, medierådgiver, for tiden chefredaktør for DR P1 Radiofortællinger. Siden 80'erne har han produceret dokumentar-, reportage-, drama-, lydkunst- og kulturnyhedsprogrammer. Har desuden arbejdet som international medierådgiver på fire kontinenter.

Hvor går grænsen mellem det personlige og det private?

Susanne Ziba Asmussen og Thomas Klinkby står bag P1-serien, Eks'er for evigt, hvor de både er medvirkende og tilrettelæggere. De bruger sig selv - i en slags par-terapi for åben mikrofon - for at blive klogere på en udbredt og konfliktfyldt relation: at være eks til en person man har valgt fra, men som man alligevel hænger på resten af livet fordi man har barn sammen.

For dem begge var podcastserien det hårdeste projekt de nogensinde har prøvet, men i sidste ende også det mest tilfredsstillende.
I denne session vil de fortælle om dobbeltrollerne som tilrettelægger og medvirkende - endda medvirkende med en uløst konflikt. Og de giver eksempler på hvad de har lært undervejs.

Hvordan sikrer man sig mod den blinde vinkel?
Hvad var det sværeste undervejs?
Hvordan løste de udfordringerne?

Podcast er geniale til den personlige historie, men hvordan finder man balancen mellem det relevant-personlige og det privat-personlige? Og hvordan undgår man at sådan et projekt ender i mudderkast og dyneløfteri?

De vil afspille klip fra programmet. Fortælle om den bizarre castingproces af parterapeut, de intense optagelser og udfordringerne ved at redigere sig selv.

Podcast is booming - what can we learn from US?

The American podcast industry has expanded rapidly over the past half decade, with audiences and revenues reliably growing year over year. Major media companies, technology platforms, and creators alike are increasingly paying attention to the medium, all with the aim of figuring out how to be part of it. There's still a fair bit of debate over all this happened and where all of this is going, How does the growth of American podcasting affect other markets, and what are the learnings that danish podcasters can take with them from the american marked? How should creators and technologists in Denmark think about the podcast boom?

Nick Quah is the founder and publisher of Hot Pod Media, the leading trade publication that covers the podcast industry. He is also the podcast critic at New York Magazine's entertainment site, Vulture. Currently he is working on a book of oral histories about podcasting.

How do you avoid that the listener tune out?

The best way to increase audience share is to cause existing listeners to stay tuned longer. In this session, Tracy Johnson shares how to avoid the 6 most common things air personalities do to cause listener tune out. The presentation is backed by hundreds of research projects and thousands of actual listener responses. This session will change how you program your radio station!

Recognized as one of America’s most innovative radio programmers and managers, Tracy Johnson’s broad background in traditional and digital media has influenced hundreds of radio stations, programmers and personalities. As founder and CEO of the Tracy Johnson Media Group, Johnson offers programming, marketing, promotion, talent coaching and digital consulting services to radio stations in more than 15 countries

Få efterkritig - vi stiller skarpt på det du laver

Alle har vi brug for efterkritkik, og få at vide hvad der er godt og hvad der kan blive endnu bedre, men alt for ofte bliver det ikke til noget. Nu gør Radiodays noget ved det: Igen i år har du mulighed for at få kærlig og ærlig efterkritik af de nogle af de bedste radiofolk I Danmark.

P3s redaktionschef Tine Maria Borresø, radiovært Iben Maria Zeuthen, P1 kanalchef Thomas Buch Andersen og  Bauers innovationschef Rune Born Schwartz lytter, og giver tips og tricks til hvordan dit program kan blive endnu bedre. Det foregår foran publikum på Radiodays.

Find et klip og send det ind til info@radiodays.dk og skriv hvad du gerne vil have at panelet særligt skal lytte efter.

Genfødsel af P3 og Radio 100

Både P3 og Radio 100 har været igennem kæmpe omstillinger. Værter er blevet udskiftet, programmer lagt om og musikprofilerne justeret. Begge kanaler lyder i dag markant anderledes end de gjorde for et år siden – og som arbejdspladser er der tale om helt nye kulturer.

Hør Programchef Nanna Bernth (Bauer Media) og Redaktionschef Tine Maria Borresøe (DR) fortælle om hvordan de har håndteret at skulle omlægge to af de største radiobrands i Danmark. Hvad gik godt? Hvad gik galt? Og hvad har de slet ikke taget fat på endnu?"